ZiskejZdravi.cz

Masáže - obecné zásady

Masáž je něco mezi aktivním cvičením a pasivní relaxací. Při masáži dochází k pocitu uvolnění, odpočinutí, ale přitom k aktivování masírované oblasti.

Při současném životním stylu, z kterého se vytrácí dostatek pohybu dochází k častým „civilizačním potížím" , tedy i k nemocem pohybového aparátu. Jejich příčinou je nedostatek pohybu, sedavé zaměstnání, nebo jednostranná pohybová zátěž. Masáž se provádí tlakem na svaly a tkáně a pomáhají se tak léčit mnohé obtíže, zmírňovat bolesti, stres, stimulovat krevní oběh. Masáží známe mnoho druhů od klasické švédské, reflexní, lymfatické masáže, přes vodní masáže - perličkové koupele. Použít se mohou i různé bylinné oleje, jíl, med, nahřívané lávové kameny, baňky. Je na každém z vás, co komu vyhovuje.

Zde je ale potřeba upozornit na to, že masáže jsou velmi snadnou metodou přístupu člověka k druhému člověku. Při pravidelné masáži u jednoho terapeuta dochází často k navázání důvěry a mnozí lidé se otevřou a uvolní i po stránce psychické. Terapeut pak má možnost působit a na stránku vaší psychiky, a proto je v dnešní době rozmachu východního náboženství skrytého často pod alternativní medicínu být opatrní, kam jdeme.

 

Na masáže bychom měli použít některý z masážních olejů, nebo roztírací roztok - směs minerálního oleje a alkoholu (v poměru 1:1) Zajistíme lůžko, které by mělo být co nejtvrdí a pevné a pokud možno dostupné ze všech stran.

Před začátkem masáže bychom si měli zahřát ruce, pokud je máme chladné, a měli bychom mít ostříhané nehty. Místnost by měla být příjemě teplá. Ruce by se měly stále dotýkat těla a neměli bychom je zvedat a pak náhle pokládat na jiné místo. Pro masírovaného by to nebylo příjemné a vyvolávalo by to stavy leknutí. Při masáži dodržujte pravidelný rytmus a rukama sledujte obrysy těla. Na končetinách důrazné hmaty směřují k srdci. K provádění masáže není potřeba zvlášť velké síly rukou, ale většinu tlaku pomáhá vyvíjet váha našeho těla.

Základní masírovací pohyby:

TŘENÍ - Může být povrchové nebo hloubkové. Jsou to dlouhé rytmické pohyby. Na končetinách je největší tlak vyvíjen při tazích směřujících k srdci a v opačném směru již klouže ruka s menším tlakem.

HNĚTENÍ - Uchopí se svalová tkáň, převaluje se a jemně mne.

ROZTÍRÁNÍ - Roztírá se tak, že prsty neklouzají pouze po kůži, ale kůže se pohybuje společně s prsty

TEPÁNÍ - Vnější hranou ruky, bubnujte  velmi rychle a lehce na kůži (opatrně v oblastech, kde jsou kosti blízko pod povrchem).

CHVĚNÍ - Masírujte jen lehce konečkama prstů.

Pořadí jednotlivých masírovacích hmatů při masáži, které se ale může dle potřeby měnit:

1. Tření dlouhými tahy.

2. Roztírání.

3. Tření dlouhými tahy.

4. Hnětení.

5. Tepání.

6. Chvění.

7. Závěrečné tření.

 

Text: ZiskejZdravi.cz

 



Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Eshop - ekodrogerie, byliny, potraviny

Přírodní léčba - jak využívat sílu přírody

Přírodní léčba - jak využívat sílu přírody